Vecka II - Sanningen om din hy

Jag vet att jag även talar å Rebeckas vägnar då jag uttrycker besvikelse över bristen på frågor.
Här ger vi er chansen att få svar på tal, gratis och smärtfritt, men få har nappat.
Vi har dock fått in två frågor än så länge, men ännu är det inte för sent. Ni har till på måndag på er att fråga!

Är dyra produkter bättre än billiga?
fråga inskickad av: Elin

Genom lite sökning på Google har jag funnit en undersökning som visar att dyra schampon som införskaffas på frisörsalonger inte är märkbart bättre än billiga från exempelvis ICA. Där vanns testet av en produkt från L'oréal som kostar ca 25:-. Med i tävlingen var även ett schampo för hela 760:- (detta kom på tredje plats)
Om vi inriktar oss på just hudvård är en förståndig sak att göra, att titta på innehållet i produkten innan man ser till priset.
Något man ska undvika är mineraloljor, som man kan hitta i dyra, så väl som billiga produkter. Allting är en fråga om budget och man ska hålla sig inom de ramar som är rimliga för en själv. Man kan även tänka sig att vissa märken som uppnått en viss "status" på marknaden, fått den just därför att det håller en hög prisklass, och på så vis skapar sig bilden av att ha fina och bra produkter. I själva verket kan dessa produkter innehålla lika mycket kemikalier och mineraler som vilket "svensson-märke" som helst. En annan syn på det, kan vara att de dyra produkterna har sitt höga pris därför att de är medicinskt testade och noggrant framställda.

Sammanfattningsvis kan vi nog tipsa er om att läsa innehållsförteckningen och jämföra olika produkter. En bra idé är också att besöka en kosmetikabutik och ta hjälp av en anställd. De är utbildade för sådana ändamål och hjälper er säkert mer än gärna att hitta det som passar just er!


Finns det någon rynkkräm som verkligen tar bort rynkor?
fråga inskickad av: Gerd

Om man återigen tar upp detta med prisskillnader, finns även här en undersökning som visar att billiga och dyra rynkkrämer fungerar precis lika bra (eller kanske dåligt). Där var prisskillnaden ännu större än vid schampotestet, då en kräm för 1 890 kronor fick samma betyg som en för 105.
Ett märke vid namn Freeze 24/7 är stort inom kändisvärlden. Dessa sägs vara förstaklassiga Age-Less skincare-produkter som tillhör framtidens vetenskapsbaserade teknik. Priset speglas även av det, då en 50 ml förpackning kostar runt tusenlappen. De är komplement till botox och andra liknande behandlingar. Namnet Freeze är inte taget ur luften, utan säger en hel del om hur produkten verkar... Den ger en starkt kylande effekt och vid överdosering sticker och stramar det i huden. Den sägs dock fungera omedelbart och utmärkt. Trots det betyder det inte att man blir rynkfri bara genom att stryka på ett laget av Freeze-krämen. Krämer av alla dess slag är individuella och fungerar tyvärr inte på alla människor. Celebriteter som Eva Longoria, Cameron Diaz och Katie Holmes sägs vara flitiga användare av denna produkt, men, hur mycket rynkor de behöver reducera? det är frågan.
Andra produkter som sägs fungera är rynkkrämer Biotherm och Kanebo, ca 500 respektive 800 kronor.

Den mest smärtfria vägen (både för hud och plånbok), är nog ändå att låta rynkorna komma när de kommer. De är ett helt normalt ålderstecken, som återkommer i generationer till hela jordens befolkning.
Lättast skulle det vara om man bara accepterade dem, och såg dem som livserfarenheter!



Som sagt, tveka inte om ni har någon fråga ni vill få besvarad. Vi lovar att försöka ge er ett så bra svar, som vi möjligtvis kan,
Trevlig Helg!


Skribent: Lena


Kommentarer
Postat av: Elin

tack för svar! ni kanske ska lägga lite energi på att promota er blogg lite mer så kanske fler hittar hit och ställer frågor :)

2008-10-25 @ 15:11:28
Postat av: Dallsen

hujeda mig. jag ska börja ta med er tjejer nästa gång jag ska shoppa schampo och dylikt. he he (och jag ska föröska komma på en fråga innnan morgondagen!)

2008-10-26 @ 09:54:50
URL: http://hellowsunshine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0