Vecka VIII - Livet efter skolan - Plugga på distans

Jag sprang på en gammal bekant för några dagar sedan, och han berättade att han pluggade - på distans.
Distansutbildning är ett fenomen som, åtminstone jag, helt missat, men något som han starkt rekommenderar. det positiva med detta är att man då inte är bunden till någon speciell stad, utan kan bo mitt ute på landet. Allt man behöver är Internetuppkoppling - för det program han läser gör det möjligt att se alla föreläsningar online, när man vill.
Ännu ett plus för honom är att han helt sluppit ta studielån därför att han kan bo hemma samtidigt som han läser. Tack vare den fria studieformen som innebär att man kan lyssna på föreläsningar mitt i natten om man så vill, gör det även möjligt för honom att hinna med att arbeta vid sidan av studierna för att tjäna ihop lite extra pengar.

Distansutbildningar.se kan Du läsa mer om både hela distansutbildningar och enstaka kurser!



Skribent: Lena                                                                                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0